vineri, 26 septembrie 2014

Iubește-mă, mamă

și ai grijă cum calci la noapte prin bucătărie
fiindcă numai din perspectiva mea se complică
tot ceea ce pentru alţii e simplu
minunatul sos alb pentru tăieţei şi blândele, uitatele idei
ziduri verzi se retrăgeau într-un paradis
când am spart un set de pahare
și milă mi-a fost de sertarele deodată goale
ai grijă mai ales în preajma ferestrei,
căci ciob la ciob trage
și-apoi plimbă-te liniștită
căutându-mi oglinda
fiindcă eu, după cât am putut
am măturat și te-am ascultat:
i-am iubit pe toți cei care-au avut nevoie de mine
și-am așternut această ordine pe niște coli albe, veline
dar poate-un ciob albastru s-a ferit din cale
și-atunci, nu știu de ce
te-am rugat
Iubește-mă ca atunci când n-am luat
de prima dată la facultate
ca atunci când m-am născut nedorită ca fată
ca atunci când îți vorbeam numai despre himere
ca acum când vorbesc numai despre mine
ca și cum nici n-aș exista cu adevărat
iar degetele astea umflate
și toată carnea care-a luat-o razna
nu-mi mai spun nici măcar
noapte bună.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu