vineri, 1 mai 2020

REȚETE DE ÎMBOLNĂVIRE

*
adormite prin parcuri
zilele au lumină și fără noi
adică ce războaie s-au peterecut
adică am mimat istoria
în timp ce ne îngrozeam
de cuvintele văzute
infirmiera noastră sora noastră de caritate
memoria
*
ți-ai fi putut permite
mai devreme sau mai târziu
toate idealurile (Hello! Hello!)
dar tu ai vrut un ideal care să-ți supraviețuiască
și să se îndrepte spre tine
pentru a te atinge
și răul metafizic te-a ferit de răul social
*
valurile nopții m-au adus prea devreme
la mal
și nu mi-am dat seama că sunt nefericită
iată-mă reabilitând metafora
în plin neopozitivism și hiperrealism
într-o noapte de mai cu totul alta decât a mea
*
îmi amintesc fiecare gest
și fiecare gest își aduce aminte
aș dori să refac o tehnică
sau o stare de spirit
din toate înfrângerile
totuși e mai mult decât necesar
să disperăm cu noblețe
*
și-mi mai amintesc cercuri
desene și pași
căsuța grădinarului
și ploaia
în acest cerc mic
în care iubirea cotinuă
de una singură
*
ah, parcă aș fi zis
dacă m-aș fi întors
dintr-o călătorie lungă
ah, sînt murdară de praf
ca mobila dintr-o casă părăsită
ah, exista un lac în poemul acela
și exista timp
ah, casele făceau schimb de pereți

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu