sâmbătă, 22 aprilie 2017

Si eu am fost prin acest Bucuresti de poveste

Am fost si eu aseara, chiar pe 22 aprilie (dupa aceea am realizat ca este si un pelerinaj, tot intrebindu-ma de ce am simtit nevoia sa cumpar o garoafa rosie si sa strabat tot traseul cu ea in mina), ca sa refac in mod "colectiv" un traseu strabatut de zeci de ori prin anii '90 cu Florin. Si tot am aflat lucruri noi. Despre case, despre mahalale. Castani infloriti, zi de primavara, ghizi stiutori si inspirati, multi participanti (sa fi fost citeva sute?) de toate virstele. Dar mai ales tineri. Bucurosi, prietenosi, zimbitori, comunicativi. Nici nu puteau fi altfel fanii unui scriitor care a creat personaje ca Zaharia Farima, Leana-Ileana, Stefan Viziru, Biris, Bibicescu, Gavrilescu, Lixandru. De fapt, toata adunarea aceea in numele lui Mircea Eliade avea un "aer de familie". Cred ca lui Eliade i-ar fi placut ideea operei literare ca muzeu in aer liber cautat si iubit de vizitatori care impartasesc macar pentru o ora-doua o filozofie nostalgica a locuirii. . Si in mine, pline de realitate, tot strazile si locurile din "Pe strada Mintuleasa", "In curte la Dionis", "Uniforme de general", "La tiganci", "Romanul adolescentului miop", "Memorii", "Huliganii", "Intorcerea din rai", "Noaptea de Sinziene", "Nunta in cer". Dar nu pierdeti prilejul de miine seara al acestei plimbari prin Bucurestii reali, ireali si fantastici, fabulosi.

A.R.C.E.N.
Ultimele două trasee culturale ARCEN prin Bucureștii lui Mircea Eliade: sâmbătă și duminică (22-23 aprilie), ora 17.00 | Ne întâlnim în dreptul Bisericii Mântuleasa (Str. Mântuleasa nr. 20).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu