duminică, 20 mai 2012

Anamnezie


„               Jurnal 1960                                                                                             20 mai
Îmi amintesc vag de o cameră de hotel într-un port italian. Eram foarte tînăr. Să fi fost Ancona? Bari? Am fost la Ancona în primăvara lui 1927, şi la Bari cred – în anul următor. Mi-e imposibil să stabilesc o legătură între imaginea acestei camere de hotel şi amintirile (de altfel foarte aproximative) de la Bari sau de la Ancona. Mă revăd în pat, într-o dimineaţă întunecată, privind pe fereastra deschisă. Cerul era jos, marea cenuşie şi zăream de asemenea, cred, o parte din port. M-am trezit copleşit de o neînţeleasă tristeţe. Am rămas în pat şi încercam să ghicesc ce se întîmplase.”

Mircea Eliade, Jurnal Volumul 1, Humanitas, 1993, p.365

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu