joi, 17 mai 2012

CĂCI VCOCEA TA


să fii de acord că
acum câţiva ani
aveam câţiva ani
şi stăteam cu ei la fereastră
cam aşa ceva azi
cu genuncii la gură şi cu palmele lipite de geam
şi nu vedeam că oamenii
îşi ţin frunţile încruntate
deformaţi de sus în jos ca o prăjitură
cu foi pufoase şi cremă dulce la mijloc
şi parcă de-atunci îmi părea rău
de-atunci îmi venea să-i strig
înainte de-a mă îndepărta
de ziua în care am deschis cutia de scrisori purpurie

să fii de acord să nu-mi imaginez
şi să nu simt
şi eu să nu am niciodată
treizeci de ani
şi-atunci tu împreună cu bunicii, unchii şi tata
îmi veţi fi iarăşi contemporani

eu nu voi mai nota în jurnal
ameţelile tale şi înfrângerile mele
voi consemna numai sunetele moi
şi cuvintele apropiate ale copiilor
voi aştepta cu sfinţenie să ating
munţii tăi podişurile tale vrăjite
te voi privi şi te voi asculta
fără să descompun atâtea ore în care
am fi putut sta îmbrăţişaţi
ora asta prin care pot intra şi ieşi
acum câţiva ani

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu